Näckrosdammen (lättläst)
Titel

Näckrosdammen (lättläst)

Forfatter
Annika Thor
Beskrivelse

Andra delen i Annika Thors serie om Steffi och Nelli i lättläst version.

Systrarna Steffi och Nelli har flytt från sitt hemland Österrike för att undkomma nazisterna. I ett år har de nu bott i Sverige, på en liten fiskeö utanför Göteborg. Steffi har fyllt tretton år och ska äntligen börja i läroverket. Hon ska få bo hos familjen Söderberg i Göteborg. Steffi är förälskad i sonen i familjen. Men är hennes kärlek besvarad? Samtidigt saknar Steffi sina föräldrar som är kvar i Österrike. Ska familjen någonsin återförenas?

Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se

Lyt gratis
via Mofibo (45 dage Gratis)
Ingen binding på abonnement, 60 dages gratis prøveperiode, kompatibel med Sonos – Danmarks største udvalg af lyd og e-bøger.
Her kan du streame og lytte til bogen
Lydbogstjenester:
Mofibo
Gratis prøveperiode
45 dage
Abonnement:
129 kr./mdr.
Lydbogsbibliotek:
+ 300.0000
★★★★★
★★★★★
(4/5 baseret på 306 anmeldelser)
45 dage gratis prøveperiode for nye brugere
Lignende bøger:
Ett Tappert Anfall
Af Morgan Rice
Syster Annika
Af Per Reymers, Elisabet Reymers
De syv nøgler - Annika
Af Benni Bødker
Doom and Broom
Af Sara Bourgeois
Lydbogstjenester
Information
Social