Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.
I bogen finder du blandt andet ud af
Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt
Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede
Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment)
Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’
Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet
Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøs
Bogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.