Jerusalem. Del 2 (lättläst) : Att längta hem
Titel

Jerusalem. Del 2 (lättläst) : Att längta hem

Forfatter
Selma Lagerlöf
Beskrivelse

De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. Flera i släkten Ingmarsson går med i en väckelserörelse. De utvandrar tillsammans med andra bondfamiljer till den heliga Jerusalem. De vill gå i Jesus fotspår och vänta på hans återkomst till jorden.

På plats i Jerusalem lever de och arbetar i en amerikansk koloni som hjälper sjuka och fattiga. Det är härligt att vandra i samma stad som Jesus en gång har gjort. Till en början trivs de svenska bönderna med det nya livet.

Men hemska händelser får många att undra om det var rätt att lämna Sverige. Det är svårt att leva med alla sjukdomar och andra faror i ett nytt land.

Hur ska det gå för Ingmarssläkten? Vinner kärleken över ondskan? Vem får leva och vem får dö?

Jerusalem är ett av Selma Lagerlöfs mest omtalade verk och bygger på verkliga händelser. Nu kommer den på lättläst svenska i två delar. Det här är del 2.

Lyt gratis
via Mofibo (45 dage Gratis)
Ingen binding på abonnement, 60 dages gratis prøveperiode, kompatibel med Sonos – Danmarks største udvalg af lyd og e-bøger.
Her kan du streame og lytte til bogen
Lydbogstjenester:
Mofibo
Gratis prøveperiode
45 dage
Abonnement:
129 kr./mdr.
Lydbogsbibliotek:
+ 300.0000
★★★★★
★★★★★
(4/5 baseret på 306 anmeldelser)
45 dage gratis prøveperiode for nye brugere
Lignende bøger:
Selma Lagerlöf
Af Vivi Edström
Bannlyst
Af Selma Lagerlöf
En herrgårdssägen
Af Selma Lagerlöf
Lydbogstjenester
Information
Social