Jerusalem. Del 1 (lättläst) : Längtan efter frihet
Titel

Jerusalem. Del 1 (lättläst) : Längtan efter frihet

Forfatter
Selma Lagerlöf
Beskrivelse

De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. De äger bygdens största gård och är vana att bestämma. Bondfolket respekterar dem och vet att en Ingmarsson följer Guds vägar och försöker leva rätt.

Men livet är inte alltid enkelt. Ingmarsläkten drabbas ofta av olyckor och grym död. Kärleken är inte heller lätt att förstå sig på.

När nya församlingar och idéer kommer till Dalarna förändras livet för många. Det känns plötsligt lättare att leva. Att följa Guds väg är det enda sättet att bli fri från ondska.

Hur ska det gå för Ingmarsläkten? Vinner kärleken över ondskan? Vem får leva och vem får dö?

Jerusalem är ett av Selma Lagerlöfs mest omtalade verk och bygger på verkliga händelser. Nu kommer den på lättläst svenska i två delar. Det här är del 1.

Lyt gratis
via Mofibo (30 dage Gratis)
Ingen binding på abonnement, 30 dages gratis prøveperiode, kompatibel med Sonos – Danmarks største udvalg af lyd og e-bøger.
Lyt til lydbøger gratis med disse tjenester
Lydbogstjenester:
Mofibo
Gratis prøveperiode
30 dage
Abonnement:
fra 64,50 kr./mdr.
Lydbogsbibliotek:
+ 600.000
★★★★★
★★★★★
(5/5 baseret på 306 anmeldelser)
30 dage gratis prøveperiode for nye brugere
Lignende bøger:
Selma Lagerlöf
Af Vivi Edström
Bannlyst
Af Selma Lagerlöf
En herrgårdssägen
Af Selma Lagerlöf
Lydbogstjenester
Information
Social