En ö i havet (lättläst)
Titel

En ö i havet (lättläst)

Forfatter
Annika Thor
Beskrivelse

Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version.

Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna.

Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket.

Kriget närmar sig. Systrarna lär sig att leva livet på ett annat sätt än de är vana vid. Kommer de att få träffa sina föräldrar igen? Kommer den här ön i havet någonsin att kännas som hemma?

Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se

Lyt gratis
via Mofibo (30 dage Gratis)
Ingen binding på abonnement, 30 dages gratis prøveperiode, kompatibel med Sonos – Danmarks største udvalg af lyd og e-bøger.
Lyt til lydbøger gratis med disse tjenester
Lydbogstjenester:
Mofibo
Gratis prøveperiode
30 dage
Abonnement:
fra 64,50 kr./mdr.
Lydbogsbibliotek:
+ 600.000
★★★★★
★★★★★
(5/5 baseret på 306 anmeldelser)
30 dage gratis prøveperiode for nye brugere
Lignende bøger:
Ett Tappert Anfall
Af Morgan Rice
Syster Annika
Af Per Reymers, Elisabet Reymers
De syv nøgler - Annika
Af Benni Bødker
Doom and Broom
Af Sara Bourgeois
Lydbogstjenester
Information
Social